Koronavirüs salgınının gölgesinde bu yıl Ramazan ayı başlıyor. Oruç tutacak olan bireylerin iftar ve sahurda dikkat etmesi gereken noktalara ve aynı zamanda bağışıklığı güçlü tutacak önerilere ihtiyacı var. İşte sağlıkla oruç tutmanın 8 altın kuralı.

İlk olarak kesinlikle gece uyanıp hafif besinlerle sahur yapmalısınız.

Vücudun sıvı ihtiyacını karşılamak için iftar ve sahur arasında 2-2,5 litre su tüketilmelisiniz.

İftarda ilk olarak hafif ve az yağlı gıdalarla yavaş yavaş yemeğe başlamalısınız.

Yemekleri az porsiyonlar şeklinde tüketmelisiniz.

Tatlı olarak kesinlikle kızartma ve hamur işlerinden uzak durmalı, mümkünse hafif ve sütlü tatlılara yönelmelisiniz.

İftar ve sahur arasında ara öğün olarak meyve yiyebilirsiniz.

Yapabiliyorsanız haftada en az 3 kez düzenli hafif egzersize hayatınızda yer vermelisiniz.

Ramazan menülerini hazırlanırken her grup besinden dengeli seçimler yapmaya özen göstermelisiniz.