Mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıkları bazı sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor. Diyetisyen Furkan Salduz, “Hava sıcaklığının artışına paralel olarak vücut ısısı da artmakta.Metabolizmamızda bununla birlikte değişiklik göstermektedir. Bunun yanı sıra aşırı sıcaktan dolayı vücudumuzda su kaybıyla birlikte elektrolit kaybı görülmektedir.Bu durum sağlıklı kişilerde bile tansiyon dengesizliğine, baş ağrısına ve  dönmesine, halsizliğe ve yorgunluğa sebep olmaktadır. Sıcak havayla birlikte besinlerde bozulmalar daha sık gözükmekte ve gıda zehirlenmeleri yaşanabilmektedir” diye konuştu.

Diyetisyen Furkan Salduz, “Özellikle yaz aylarında kızartma tüketimine son verilmelidir. Yemeklerde bitkisel yağlar kullanılmalıdır. Yemek pişirirken kızartma ve kavurma yerine haşlama, ızgara, kendi suyunda veya az suda pişirme en sağlıklı yöntemdir.Yaz meyvelerinin tüketimi önemlidir. Günlük 5 porsiyon sebze meyve tüketimi yeterli vitamin ve mineral alımını sağlamak için önemlidir.  Yüzde 90’ı su olan karpuz, iyi bir vitamin mineral deposudur ve aynı zamanda lif kaynağıdır” dedi.

Kan şekerini hızla yükselten ve alçaltan besinlerin tüketilmemesi gerektiğini ifade eden Salduz, “ Basit karbonhidrat olan saf şeker ve şekerli besinlerden uzak durulmalı, bunun yerine kepekli ekmek, makarna, bulgur gibi lifli besinler tüketilmeli. Tatlı olarak dondurma ve meyveli tatlılar tercih edilmeli” diye konuştu.

Yaz aylarında vücutta sıvı kaybının yükseldiğini vurgulayan Salduz, “Yeterli miktarda sıvı alımı vücutta oluşan toksinlerin uzaklaştırılmasında önemlidir. Her gün 2-2.5lt su tüketimi gerekmektedir. Suya atılan limon, nane yaprağı, zencefil su tüketimini daha zevkli hale getirir ve aynı zamanda detoks etkisini artırır” dedi.

Yaz aylarında çocuklarda ve bebeklerde ishallerin yüzde90 oranında arttığını  söyleyenSalduz,“Bunun sebebi rotavirüskaynaklıdır.  Sebze ve meyveler tüketilmeden önce kesinlikle yıkanmalıdır ve el hijyenine özen gösterilmelidir. İshal durumunda ise en yakın sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır” dedi.