Dijital Pazarlamanın 10 yeni aracı
Dijital Pazarlamanın 10 yeni aracı

Yazı devri kapandı ses ve görüntü çağı başladı

Dijital pazarlama araçları çok hızlı değişiyor. Bu yüzden pazarlama teknolojilerine yön veren trendleri yakından izlemek gerekiyor. İnsan davranışlarını asla göz ardı etmemek gerekiyor. Kolay Pazarlama CEO’su İletişim Tasarımı Uzmanı Ömer Yoluk, dijital pazarlamanın son trendleri hakkında şu bilgileri verdi:

YAPAY ZEKA DÜNYAYI ELE GEÇİRECEK!

Yapay zeka, tüketici davranışlarını ve arama şablonlarını analiz edebilmekte ve böylece işletmelere kullanıcı ve müşterilerin ürün ve hizmetlerini nasıl bulduklarını anlama konusunda sosyal medya platformlar ve blog gönderilerinden veriler sağlayarak yardımcı olmaktadır. Örneğin Facebook messenger botları, müşteri hizmetlerini otomatize ve optimize etmek için size yardımcı olabilir.

Yapay zeka kullanıcılarla sohbet oluşturmak için de bilgi ve ipuçları sunmaktadır. Müşteri hizmetlerinin yüzde 25’i 2017’de yüzde 2’den az kullanılan chatbox teknolojisini 2020 yılında yaygın olarak kullanacaklar.

BECERİKLİ ASİSTANLAR: CHATBOTLAR

Chatbolar 2019 yılında dijital pazarlamanın önemli bir parçası olmaya devam edecek. Yapay zeka bazlı teknoloji kullanımı, müşteriler ya da siteyi ziyaret edenlerle gece ya da gündüz gerçek zamanlı anında mesajlaşma ile sohbeti mümkün kılıyor. 1.4 milyar insanın chatbotlarla etkileşime girmesi ile işletmelerin yüzde 80’i 2020 itibarı ile chatbotları kullanmayı sürdürecek ya da bu uygulamayı kullanmaya başlayacak. 2022 itibarı ile chatbotlar işletmelerin özellikle bankacılık ve sağlık bakım sektörlerinde yıllık 8 milyar dolar tasarruf etmesini sağlayacak.

Pek çok müşteri karşılık veren, düzgün cevap veren, satın alma geçmişini doğru hatırlayan, asla sabrını kaybetmeyen chatbotlarla etkileşime girmeyi tercih ediyor. Bu becerikli asistanlar anında müşteri hizmeti vermekte, müşterilerin beklentilerini karşılamakta ve tekrarlayan görevleri otomatik olarak yapmakta. Bu da sizin çok daha önemli işlere odaklanabileceğiniz anlamına gelir.

Bunun en iyi örnekleriden biri Uber.

PAZARLAMANIZI KİŞİSELLEŞTİRİN

2019’u başarılı geçirmek istiyorsanız pazarlamanızı kişiselleştirmeniz gerekir. Bu kişiselleştirilmiş içerik, ürün, e-mailler ve daha fazlası demektir.

Satın alma geçmişi, tıklanan linkler, tüketici davranışı verilerine erişim sayesinde, müşteriye özel içerik hazırlamak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Aslında pazarlamacıların yüzde 96’sı kişiselleştirmenin müşteri ilişkilerinde avantaj sağladığını düşünmektedir.

Netflix ve Amazon gibi şirketler şimdiden kişiselleştirmenin desteğinden yararlanmaktadırlar. Netflix hesabınıza giriş yaptığınızda örneğin, anında bunu kanıtını görürsünüz: reklamlar, altyazılar, talimatlar, metin ve arama tamamen sizin içine özelleştirilmiştir.

VİDEOYU İZLEYEN TELEFONA SARILIYOR

Dijital pazarlama stratejinize videoları eklemeyi unutmayın. Tüketicilerin yüzde 70’i bir markanın videosunu paylaştıklarını ifade ediyor. İşletmelerin yüzde 70’i videoların müşteri ile sohbet oranını artırdığını belirtiyor.

Tüketicilerin yüzde 52’si izledikleri videoların, online satın alma kararlarını daha güvenle almalarını sağladığını belirtiyor.

Üst düzey yöneticilerin yüzde 65’i pazarlamacının web sitesini ziyaret etmekte ve yüzde 39’u videoyu izledikten sonra satıcıyı aramaktadır.

Ve sadece aklınıza Youtube gelmesin. Video pazarlamanın yüksek katılım sağladığına tanık olmak için Facebook, Instagram ve Linkedin’de bir video gönderisi ya da canlı yayın yapmanızı öneririz.

Canlı video büyük sayıda işletmenin röportajlar, ürün demoları, “sahne arkası” görüntüleri, etkinliklerden görüntüler, ofiste yaşam, nasıl üretiliyor gibi temalarla popülerlik kazanmasını sağlar.

Film çekme maliyetlerinde azalma ve akıllı telefon kameralarındaki artan yüksek kalite ile işletmeler ve pazarlamacılar telefon ya da e-mailler yerine kişiselleştirilmiş video mesajlarına yönelmektedir ve bu da birebir video yaklaşımı olarak adlandırılmaktadır.

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA

Influencer pazarlaması, bir tür ağızdan ağıza pazarlamadır ve markanızın mesajını daha büyük pazarlara iletmek için toplumun tanıdığı kişileri kullanmaktır. Büyük bir tüketici grubuna doğrudan pazarlama yapmak yerine sizin sözünüzü iletecek influencera ödeme yaparsınız.

Influenccer kullanmak son derece etkili bir pazarlama aracıdır ve müşterileri çok kolay çekmektedir. Influencerlar ünlü kişiler, Instagram ya da Youtube ünlüleri ya da bloggerların çok yakından takip ettiği tanınmış kişiler ve gazeteciler olabilir. Bu kişiler işiniz ya da ürününüz hakkında sosyal kanallardan sizin mesajınızı ileteceklerdir.

SOSYAL MESAJLAŞMA UYGULAMALARI

Her ay 1,3 milyar kullanıcı Facebook messenger’da aktif. Her ay 2 milyar mesaj Facebook messenger ile isnanlar ve işletmeler arasında gönderiliyor.